Google Térkép és SEO: számít a képek geotagje?

Az online jelenlét helyi erősítése ma már kulcskérdés minden vállalkozásnak. A Google-cégprofil optimalizálásának egyik kevésbé ismert, de gyakran vitatott eszköze a geotagged fotók használata. Ebben a cikkben annak járunk utána, mit jelent ez pontosan, és valóban segít-e a helyi keresési eredmények javításában.

Google Térkép, Maps, Business SEO

Mi az a geotagging, és hogyan kerül egy fotóra?

A geotag (teljes nevén geolokációs metaadat) azt jelenti, hogy a kép mentésekor automatikusan hozzárendelésre kerülnek a helyszín GPS-koordinátái. Ez legtöbbször akkor történik meg, ha okostelefonnal készítünk fotót és be van kapcsolva a helymeghatározás funkció.

A koordináták a képfájl metaadataiban (EXIF) szerepelnek, és ugyan nem láthatók szabad szemmel, de eszközökkel könnyen kiolvashatók. Fontos tudni, hogy a képek szerkesztése vagy feltöltése közben a geotag adatok eltűnhetnek, ha a feldolgozás közben eltávolítják őket.

Milyen szerepe van a geotagged képeknek a Google-cégprofilban?

A Google hivatalosan nem nyilatkozik arról, hogy a cégprofilba feltöltött képek geotagjei befolyásolnák a helyi rangsort. Ennek ellenére több esettanulmány és teszt született, amelyek szerint a helyszínhez kötött fotók növelhetik a relevanciát a helyi keresésekben.

A tulajdonos által feltöltött képek esetében, ha azok valóban az üzlet közelében készültek, a geotag segíthet a helyhez kötött találatok pontosabb megjelenítésében. A vevők által készített fotók esetén ez még természetesebb módon történik.

Google Térkép, Maps, Business SEO

Számítanak-e a geotagek a Google Térképen való láthatóságban?

A Google Térképes megjelenések alapja három rangsorolási szempont: relevancia, távolság és ismertség. A geotagged képek nem hivatalos rangsorolási jelzők, de a gyakorlatban hozzájárulhatnak a relevancia növeléséhez.

Egy olyan cég, amely rendszeresen tölt fel saját készítésű, geotaggel ellátott képeket az üzlet helyszínéről, nagyobb eséllyel jelenhet meg a közeli kereséseknél. Ez azonban nem pótolja az átfogó Google-cégprofil optimalizálást (adatok frissítése, vélemények, szolgáltatásleírás stb.).

Használják-e a marketing ügynökségek a geotagged képeket?

PPC ügynökségi tapasztalataink alapján a geotagged fotók használata nem tartozik az alapértelmezett helyi kampánybeállítások közé. Azonban, ha egy cég külön figyelmet fordít a cégprofil SEO-ra és organikus előrelépésre, akkor érdemes lehet beépíteni ezt is az eszköztárba.

Vannak olyan hazai és nemzetközi SEO ügynökségek, amelyek automatizált geotag-generáló eszközöket használnak. Ezekkel mesterségesen hozzáadhatók a GPS-koordináták a képekhez, de fontos, hogy életszerű és valós helyszínhez tartozó adatokat használjunk.

Google Térkép, Maps, Business SEO

Tippek cégeknek: mikor és hogyan érdemes geotagged képet feltölteni?

  • Készíts saját fotókat az üzlet helyszínén: a legjobb, ha a tulajdonos vagy alkalmazott készíti okostelefonnal.
  • Győződj meg róla, hogy a helymeghatározás be van kapcsolva: csak így rögzülnek a GPS-adatok.
  • Ellenőrizd, megmaradt-e a geotag: pl. a "File Info" vagy EXIF-ellenőrző eszközök segítségével.
  • Használj releváns fájlnevet és képleírást: ez szintén segít a keresőmotoroknak a kép beazonosításában.
  • Tölts fel rendszeresen új képeket a Google-cégprofilba: ezzel folyamatos aktivitást mutatsz, ami pozitív jelet küld a rendszer felé.

A geotagged képek nem csodafegyverek, de egy apró finomhangolási lehetőséget jelentenek a helyi keresési jelenlét javításában. Ha már gondot fordítunk a Google-cégprofilunkra, érdemes ezt is kipróbálni.

Szerző: dr. Gábor Dávid
Etikai kódexAdatvédelemImpresszum
Copyright © 2025 Widewingsmedia.hu - Minden jog fenntartva!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram