Annak ellenére, hogy az elmúlt években kevésbé dinamikusan növekszik, még mindig a Facebook a legerősebb szereplő a Google után az online hirdetési piacon. Aligha találunk olyan márkát, akinek ne lenne fontos láb az online marketing stratégiájában a közösségi oldal (organikus és) fizetett eszközeinek használata. Akármennyire is alakul át a piac, biztosak lehetünk benne, hogy a Facebook-kampányok 2021-ben is az egyik leghatékonyabb módszert jelentik közönségünk elérésére. Összeszedtünk néhány alap(vető) tudnivalót róluk, amelyek segítségével a legtöbbet hozhatjuk ki a közösségi média kampányokból.
1. Visszacélozhatod a weboldalad látogatóit remarketing eszközökkel
Néhány lépés szükséges csupán a weboldalad és a Facebook-oldalad közötti híd felállításához: ehhez a Facebook Pixelt kell telepítened a szájtodra és a hirdetői fiókodba, amihez minimális HTML-tudás (vagy egy fejlesztő) kell, de WordPress-alapú oldalaknál olyan bővítmények is segítségedre lehetnek, mint a Pixel Caffeine.
Indulhat is a varázslat, ha megvan az összekötés: akár a weboldalad összes látogatóját, akár konkrét landolók látogatóit, a “Köszönöm”-oldalra eljutókat, vagy a kosárelhagyókat is visszacélozhatod a Pixellel, minden esetben 365 napra visszamenőleg.
Ha például a kosárelhagyókat szeretnéd vásárlásra bírni, akkor egy egyedi URL szükséges valamely termékoldal “Megvásárolom” gombjához, mely link látogatóiból létrehozol egy egyéni célközönséget a Facebook hirdetéskezelőjében (hivatalos útmutató ehhez itt), ugyanígy egyet azokból, akik a termék “Köszönöm”-oldalára is eljutottak, majd a kampány létrehozásakor a célzásból kizárod az utóbbi közönséget. Így csak azok látják majd a kampányaid, akik kosárba rakták a terméket, de nem vásároltak. Mindenki vett már magának valamit online úgy, hogy előtte napokig, vagy hetekig üldözte a termék.
2. Nem is kell hozzá saját weboldal, hogy remarketing stratégiákat alkalmazz
Weboldal forgalmi adatok nélkül is bőven van miből építkeznünk. Úgy, ahogy egyéni célközönségként targetálhatod a webshopod “sapkák, kesztyűk” kategória látogatóit, úgy zenekarként hirdethetsz a koncerted esemény-visszajelzőire, bevásárlóközpontként a videód megtekintőire, kozmetikusként az oldalad lájkolóira-követőire, és így tovább. Kísérletezhetsz például azzal is, hány követőt tudsz átvinni egyik csatornádról a másikra a Facebookod és a hozzá kapcsolt Instagram-fiók között, hogy az egyikről a másikra irányítasz “kövess itt is” üzenetű kampányokat.
3. Hasonmás-célközönségeket hozhatsz létre a meglévő közönségeidből
Simán előfordulhat, hogy sem a weboldalról, sem korábbi Facebook-lájkokból szerzett adatok nem elegendőek egy kampány hatékony futtatásához – például a cukrászdámnak (még) nincs weboldala, de már van 2.000 Facebook-követője. Ilyenkor fordulhatunk az általános érdeklődési kategóriák (torták és sütemények, cukrászdák és kávézók, stb.) mellett a Lookalike, azaz Hasonmás célközönségekhez, amelyeket úgy hoz létre a Facebook (nem magától persze, itt találod, hogy készülnek), hogy a forráshoz hasonló érdeklődésű felhasználókat “kínál” neked a megadott paraméterek alapján.
Ehhez fontos, hogy elegendő mennyiségű adatot adjunk neki mi is ahhoz, hogy találjon a cukrászdánk X kilométeres vonzáskörzetében általa relevánsnak ítélt felhasználókat, akiket érdekelhet a kampányunk tartalma. Akkor kezdjünk el Hasonmás-célközönségeket használni, ha van miből: legalább egy-két ezres nagyságrend szükséges ahhoz, hogy legyen értelme. A cukrászda nagyon helyesen teszi, hogy a Facebook-követőiből csinál Hasonmás-közönséget, de ha az elmúlt egy évben (ennyi időre visszamenőleg lehet célozni Facebookon és Instgramon belül ugyanúgy, ahogy a weboldal-látogatóknál) két Facebook-eseménye volt, amire összesen 200-an nyomtak ottleszeket vagy érdekelt, inkább arra érdemes fókuszálnia, hogy a következő eseményeire több ember jelezzen vissza. Utána amellett, hogy ennek a ténynek önmagában örül, jól felhasználhatja a visszajelzőket Hasonmás-alapként a még későbbi eseményei, vagy szezonális offerek hirdetéséhez.
4. Organikus követőkké konvertálhatod a hirdetéseddel interaktáló felhasználókat
Bárkit meghívhatunk az oldalunk lájkolására-követésére azok közül, akik reakciót nyomnak a kampányainkra. Ez nem feltétlenül világmegváltó és a legtöbbször pepecselős folyamat, de mindenkinek hasznos lehet napi 10-15 perc céltalan hírfolyam-görgetés helyett ezzel foglalkoznia. Miért is ne kattintgatnánk párat annak érdekében, hogy néhány perc munkával legyen néhány új követőnk? Az is lehet, hogy nagyon betalál a kampány (és volt rá elég büdzsé): ha az 500, az oldalunkkal korábban nem interaktáló, kampányunkat lájkoló közül csak 50 követi be az oldalunkat ennek hatására, már sokat nyertünk.
5. Egy felületen kezelheted vele az Instagram-hirdetéseid is
Ahogy a második pontnál említettük, a Facebook-oldalad néhány egyszerű lépéssel összekötheted az Instagram-fiókoddal. Így az utóbbi kezelése is jóval kevesebb fejfájást okoz majd: nem kell azzal vesződnöd, hogy a telefonodról kezeld az Instád, összekötés után gépről is tudod, és lehetővé válik a posztok beidőzítése is – bár a Sztorikat (most még) ezután is csak telefonról tudod feltölteni és továbbosztani. Mára előfordulhat, hogy ezeket többen nézik Instagramon, mint a posztokat, ezért nem elhanyagolandók!
5+1. Könnyen elsajátítható a hirdetéskezelő használata
A fentiek első olvasásra bonyolultnak tűnhetnek, ha még egyáltalán nem foglalkoztál hasonlóval, de a Google-kereső még Facebook-kampányok esetében a barátod, rengeteg súgócikk, tutorial videó áll rendelkezésre. Ha elkezded hirdetni a tevékenységed a közösségi médiában, csinálva tanulod meg a legkönyebben, és lehet, hogy nem lesz belőled egyből online marketing specialista, de ha a fenti lehetőségeket megfelelően kihasználod, nem leszel szomorú a Facebook-kampányaiddal kapcsolatban.
Szerző: Balázs Konrád - Social Media Specialista
Szerző: Wide Wings Media