A remarketing lehetővé teszi, hogy az online vállalkozások ismét kapcsolatba lépjenek azokkal az érdeklődőkkel vagy vásárlókkal, akik korábban már interakcióba léptek velük. Ez az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy felkeltsük az érdeklődést, növeljük a konverziókat és maximalizáljuk az eladásokat.
Az online marketingben a remarketing stratégiák rendkívül fontosak a sikeres üzleti eredmények eléréséhez. A hatékony remarketing stratégiák alapja az érdeklődők és vásárlók figyelemmel kísérése. Fontos, hogy megértsük az ügyfelek online viselkedését, preferenciáit és vásárlási szokásait. Ehhez olyan eszközökre és platformokra lehet szükség, amelyek segítségével követni tudjuk az online tevékenységüket, például a webanalitikai eszközökre és a kampányplatformokra.
Az első és legfontosabb lépés a hatékony remarketing stratégiák kialakításában az online marketing ügynökség kiválasztása. Fontos, hogy olyan online marketing ügynökséget válaszunk, amelynek tapasztalata van a remarketing stratégiák terén.
Az érdeklődők és vásárlók alapján létrehozott szegmentált csoportok lehetővé teszik azt, hogy pontosan meghatározzuk, milyen tartalmat és ajánlatokat jelenítsünk meg számukra. Az online remarketing során lehetőségünk van személyre szabott kampányokat, e-mail üzeneteket vagy ajánlatokat készíteni, amelyek relevánsak az érdeklődők számára.
A szegmentált célzás lehetővé teszi, hogy hatékonyan kommunikáljunk az érdeklődőkkel, és nagyobb eséllyel érjünk el konverziót. A személyre szabott tartalom és ajánlatok relevánsabbak és vonzóbbak lehetnek az érdeklődők számára, ami növeli az esélyét annak, hogy visszatérjenek a weboldalra és végrehajtsák a kívánt cselekvést.
Három típusú remarketing létezik:
Ha sikerül megismerned a fogyasztói közönségedet, az hatalmas különbségeket jelenthet a vállalkozásod számára, ugyanis az nagymértékben befolyásolni fogja azt, hogy hogyan reagálnak majd a kampányaidra. A statisztikák szerint az emberek 10-szer valószínűbben kattintanak a remarketing kampányokra, mint a standard display kampányokra. Néhány márka 128%-os növekedésről számolt be a konverziós arányokban a remarketing révén.
Annak érdekében, hogy sikeres legyen a remarketing kampányod, meg kell határoznod azt, hogy mely weboldalak címkézed fel. Ez általánosan érvényes lehet a Google Analytics remarketing kód címkézésre, az AdWords remarketing kódra, vagy további harmadik fél remarketing eszközére.
Fontos meghatározni azt, hogy melyik landing oldal kapcsolódik közvetlenül a marketing célokhoz és azt az oldalt kell felcímkéznünk, mivel ezek az oldalak adják majd a hirdetési kampányainknak az alapjait.
Tegyük fel, hogy a cégünk szeretne 20%-al több leadet generálni egy 30 napos időszak alatt. Ilyenkor érdemes amellett döntenünk, hogy felcímkézzük azt a top 3 landing oldalt, ahol a legalacsonyabb volt a visszafordulási arány. Ez lesz valószínűleg a leginkább forró közönség, akik rövid időn belül leadeket generálhatnak.
Ne kezeld az összes webhelylátogatót ugyanúgy. Szegmentáld a remarketing kampányaid úgy, hogy az közvetlenül az ügyfeleid igényeinek és vágyainak szóljon. Az, hogy a remarketing mennyire legyen agresszív vagy körültekintő, attól függ, hogy egy látogató az adott weboldalon mennyi időt tölt el, hány oldalt tekint meg vagy mely oldalakat látogatja meg.
Akár minden külön szegmentált hirdetéscsoporthoz létrehozhatunk különböző CTA gombokat olyan linkekkel, amik az ügyfelek preferenciájának megfelel.
Ezzel azt biztosíthatjuk, hogy a hirdetésünk jogosult lesz megjelenni az összes Google Ads hálózaton. Ennek köszönhetően növelhetjük az elérést és az webhely látogatók után követesét.
Amint egy potenciális látogató elhagyta az oldalunkat fontos, hogy továbbra is emlékeztessük arra, hogy térjen vissza és folytassa a konverziós folyamatot.
Ebben az esetben a remarketing licit startégiáját úgy kell beállítani, hogy a forró célközönségre nagyobb büdzsét használjunk fel.
A még nem konvertáló látogatókat érdemes olyan hirdetési kampányokkal megcélozni, amelyek olyan landing oldalakra vezetnek, ahol „lágy” CTA gombok vannak, mint például: webinárium letöltés, e-könyv letöltés, további információ, blog.
Az ilyen célközönségre a kezdeti szakaszban érdemes kevesebbet költeni annak érdekében, hogy növeljük a remarketing megtérülését. (ROI)
Kuponokkal és különböző kedvezményekkel ösztönözhetjük a kosárelhagyókat arra, hogy visszatérjenek az általunk kívánt termékoldalra. Azok, akik meglátogatták egy online áruházát és rákattintottak egy adott termékoldalra, valószínűleg nagyon érdeklődnek az adott termék megvásárlása iránt. Bármilyen okból (elterelték a figyelmüket, magas ár, összehasonlító vásárlás stb.), elhagyták az értékesítési folyamatot. Ez ideális időpont arra, hogy az elveszett értékesítést a remarketing segítségével újra élesszük.
Érdemes a nem konvertáló célcsoportok kampányainak szövegeit egy bizonyos időköz után megváltoztatni. Tegyük fel, hogy egy 30 napos remarketing kampányt futtatunk és az első vásárlónak 25% kedvezményt kínálunk, de 10 nap után az átkattintási irány (CTR) elkezd csökkenni. Ebből azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a célközönségnek már elege van az általuk látott ugyanolyan kampányokból. Ekkor ajánlott új kampányszöveget, új dizájnt vagy úgy CTA gombot, esetleg képeket alkalmazni.
Folyamatosan A/B teszteljük a remarketing kampányainkat. Kövessük nyomon a megtekintéseket, a kattintási arányokat és a különböző változásokat, trendeket. A hirdetések tesztelésével növelhetjük a megterülést (ROI) anélkül, hogy a költségvetést túllépjük.
Akár a legkisebb változtatások is megsokszorozhatják a konverziók számát.
Összességében elmondható, hogy a remarketing egy rendkívül erőteljes és sokoldalú reklámozási eszköz, amely számos különböző vállalkozás számára alkalmas lehet.