A minőségi mutató vagy quality score egy 1-től 10-ig terjedő szám, amit kulcsszószinten határoz meg a Google Ads. Ez a szám szerves része az aukciónak, ami lezajlik a hirdetők között másodperc tört része alatt, amikor valaki beír egy keresendő kifejezést. A rendszer ilyenkor a beállított Max CPC-t megszorozza a QS-el, amiből lesz az ún. Adrank, és értelemszerűen akinek a legmagasabb az Adrank-je, az kerül az első hirdetői pozícióba.
Nézzük meg miből is áll ez a szám?
CTR: várható átkattintási arány
Hirdetés relevanciája: kulcsszóreleváns szövegek és landing page-k
Céloldallal kapcsolatos élmény: elsősorban Analytics statisztikák
Extensions: bővítmények megléte
Mobilra optimalizáltság és mobilos betöltődési sebesség
Részben ettől is működik ilyen kiválóan ez a hirdetési rendszer, hogy nem egyértelműen csak a CPC-k számítanak. Továbbá ne feledkezzünk meg a QS másik fontos szerepéről… Az árazásban is fontos szerepe van, hiszen sosem a beállított CPC-t fogjuk fizetni, hanem az utánunk következő hirdető Adrank-jét osztja le a rendszer a mi minőségi mutatónkkal, így annál olcsóbb lesz egy kattintás minél nagyobb a QS.
Hogyan is néz ki ez a gyakorlatban?
A minőségi mutatóra vonatkozó fejlesztéseknek így kifejezetten kell figyelnie a Google Ads kampánymenedzsentet végzőknek, így a munka része a webfejlesztési munkálatokatoknak is. A Google Ads felületén ezek a számok mindenkinek elérhetőek, ha új oszlopokat szúrunk be a “Kulcsszavak” lapon.
Szerző: Wide Wings Media